Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The 1969 film Ma Nuit chez Maud (My Night at Maud's) catapulted its shy academic film director, Eric Rohmer, born Jean-Marie Maurice Scherer (1920-2010), into the limelight and sold over a million tickets in France, earning a nomination for an Academy Award. Ma Nuit chez Maud remains his most famous film, the highlight of an impressive range of work examining the sexual, romantic, and artistic mores of contemporary France, the temptations of desire, the small joys of everyday life, and sometimes, the vicissitudes of history and politics. Yet Rohmer, who became one of the most significant forces in French New Wave film, was almost fifty years old when Maud was released and had already enjoyed a career as the editor of Cahiers du Cinéma. The interviews in this book offer a range of insights into the theoretical, critical, and practical circumstances of Rohmer's remarkably coherent body of films. They also allow Rohmer to act as his own critic, providing an array of readings concerning his interest in setting, season, color, and narrative. Alongside the application of a theoretical rigor to his own films, Rohmer's interviews also discuss directors as varied as Jean-Luc Godard, Marcel Carné, Jean Renoir, and Alfred Hitchcock, and the relations of film to painting, architecture, and music. This book reproduces little-known interviews alongside detailed discussions from Cahiers and Positif, many produced in English here for the first time. Fiona Handyside, Exeter, United Kingdom, is lecturer in European film studies at University of Exeter. Her work has been published in numerous journals including Studies in French Cinema, Film/ Literature Quarterly, and French Cultural Studies.