Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This Element proposes that, in addition to using traditional historical methodologies, historians need to find extra-textual, embodied ways of understanding the past in order to more fully comprehend it. Written by a medieval historian, the Element explains why historians assume they cannot use reperformance in historical inquiry and why they, in fact, should. The Element employs tools from the discipline of performance studies, which has long grappled with the differences between the archive and the repertoire, between the records of historical performances and the embodied movements, memories, and emotions of the performance itself, which are often deemed unknowable by scholars. It shows how an embodied epistemology is particularly suited to studying certain premodern historical topics, using the example of medieval monasticism. Finally, using the case of performance-lectures given at The Met Cloisters, it shows how using performance as a tool for historical investigation might work.