Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Como parte íntegra de la campaña espiritual realizada en la Nueva España, el teatro misionero sirvió fines catequísticos y didácticos que resultaron en interpretaciones únicas de historias de índole bíblica y en atractivos enfoques del dogma cristiano. Contra el telón de fondo de encuentros culturales entre el Nuevo y el Viejo Mundo, el rico legado de dramas indioamericanos del siglo dieciséis se examina en relación con la iconografía religiosa de la época y la prosa testimonial de cronistas e historiadores. Esta obra ofrece nuevas perspectivas sobre el teatro evangélico y muestra cómo la fusión de las tradiciones dramáticas europeas e indias refleja el carácter de las empresas apostólicas. As an integral component of the spiritual campaign undertaken in New Spain, missionary theatre was used for catechistic and didactic purposes that resulted in unique interpretations of biblical-inspired histories and engaging artistic approaches to understanding the tenets of Christianity. Against the backdrop of cultural encounters between the Old World and the New, the rich legacy of sixteenth-century Indian-American plays is examined in relation to religious iconography of the period and testimonial accounts of chroniclers and historians. This book offers new perspectives on evangelical theatre and shows how the fusion of European and native-American dramatic traditions reflected the ethos of colonization and early apostolic endeavors.