Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Research has shown that a learner s cognitive load is manipulable via the design of instruction. When the extraneous and germane loads are too high, or if other non-instructional cognitive demands are placed on the learner, learners can become frustrated, anxious and lose confidence in their ability to complete the course. This sense of frustration increases the likelihood that learners, especially novice learners, will become overwhelmed and unable to transfer the knowledge or skills acquired. Learners must adapt to the online environment before meaningful learning can occur. Therefore, understanding the cognitive load imposed by each task including the learner s perception of their ability to complete the course, will be valuable for the creation of improved instructional strategies, designs and participant selection procedures. The topic of this study was an analysis of the effects of cognitive load experienced by e-learners as they negotiate the tasks required for successful participation within an asynchronous course room, specifically examining the relationship between measured cognitive load and the learners confidence in completing their course.