
Dit boek zal u helpen om de diverse aspecten en principes van het waarderen onder de knie te krijgen. Het zal u toelaten om met een kritische ingesteldheid de waarderingsoefening uit te voeren of te evalueren.
Het vaststellen van de waarde van een onderneming is niet eenvoudig. Er is nood aan een goed inzicht in de cijfers, marktpositie, strategie, toekomstverwachtingen en branche-informatie. Het gaat niet alleen om cijfers, ook om weinig tastbare en dus moeilijk meetbare elementen, zoals de bedrijfscultuur en de kwaliteit van het management. Dat is een complexe aangelegenheid.
Dit boek gaat over de waardering van (de aandelen van) niet-beursgenoteerde ondernemingen, kmo’s, familiebedrijven, vrije beroepers en dienstverleners. We overlopen een waaier van waarderingsmethodes en –formules uit de praktijk en de literatuur en belichten de sterktes en zwaktes die aan elke methode verbonden zijn. Aan de hand van een rekentool kunt u de uitkomsten becijferen van verschillende waarderingsformules:
www.taxworld.wolterskluwer.be/nl/nieuws/uitgespit/een-onderneming-waarderen-hoe-doen-we-dat/
We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.