Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ensuring access to education for the Dalits of India has been the greatest challenge for the Indian government in diminishing the social effects of the caste system, which still remain entrenched in Indian society. There have been many different reasons proposed as to why the Dalits suffer from low rates of literacy and primary education enrolment, but the most realistic one describes history and unequal access as the causes. The ancient caste system of India, which has resulted in the social and economic oppression of the Dalits, continues to play a dominant role in India. The Dalits, also known as the scheduled caste or untouchables, have experienced consistent denial to access to education since the 1850s. This decade coincided with Britain s established control over India, which meant many of the improvements to Dalit education were coming from outside influences, rather than from the national government.