Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Jean Cocteau was always interested in music, as shown by these 310 texts written over the course of the artist's life. This critical edition of Cocteau's writings present his thoughts on musical subjects as diverse as Russian ballet, classical composers, jazz, and music-hall, as well as his own musical pieces and shows. French text. French description: Jean Cocteau s'est toujours interesse a la musique. Les 310 textes qui en temoignent se trouvent rassembles ici pour la premiere fois en un volume; le premier date de 1910, le dernier de 1963. Divers themes recurrents y apparaissent: les Ballets russes, ses promoteurs, ses danseurs ou ses ballets (Diaghilev, Misia Sert, Leon Bakst, Vaslav Nijinsky, Ida Rubinstein, Salome, Scheherazade, L'Apres-midi d'un faune); les compositeurs (Satie, Stravinsky, Ravel, Debussy, Le Groupe des Six); les artistes de varietes (Mistinguett, Marianne Oswald, Maurice Chevalier, Edith Piaf, Charles Trenet); le jazz, le music-hall. Et bien entendu, Cocteau s'etend aussi sur ses propres spectacles: Le Dieu bleu, Parade, Les Maries de la Tour Eiffel, Le Boeuf sur le toit, Le Jeune Homme et la Mort. Cette edition critique fournit pour l'ensemble de ces textes les variantes significatives des manuscrits et des differentes publications. D'abondantes annotations restituent le contexte des personnes et des oeuvres citees. L'ouvrage est accompagne de 137 illustrations originales de la main du poete.