Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book discusses the life and career of German Jewish filmmaker Ewald Andre Dupont (1861-1956), as a journalist, screen writer, and director in Berlin, 1913-25, 1931-33, a director at British International Pictures, 1926-31, and a B-movie director in Hollywood, 1925-26, 1933-56. Having apprenticed with Alfred Hitchcock, F. W. Murnau, Ernst Lubitsch, and Fritz Lang in Berlin, where he distinguished himself with Das alte Gesetz (1923) and Variete (1925), Dupont launched his career at 'the British Hollywood' of British International Pictures, where he contributed to the studio's international style, experimented with emergent sound technologies, made the world's first multilingual sound pictures, and, in the most creative phase of his career, directed the feature films Moulin Rouge (1928), Piccadilly (1929), Atlantic (1930), Two Worlds (1931), and Cape Forlorn (1931), which along with Variete, provide the focus of this academic study.