Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alan Glass's drawings from the 1950s are like swirls of smoke on the verge of assuming solid shape, like rock coming alive and metamorphosing, like plants and animals commingling, their branches and limbs, their eyes and tendrils seeking new paths. Utilizing the newly invented ballpoint pen from 1954 to 1962, Glass used this modest instrument to create remarkably intricate and detailed drawings, using variations in pressure and density to conjure forth alternately lush and thick, light and crowded shapes with the appearance of inert matter coming alive. Among the several hundred drawings that Glass produced, there are some in which he used such an abundance of ink that the drawings almost take on the texture of paintings. Here, the flimsy paper is saturated to the degree of appearing soaked in the intense blues that have been a frequently recurring element of Glass's art for almost 70 years. It was the ballpoint-pen drawings that led to Glass's first solo exhibition, organized at Galerie Le Terrain Vague by André Breton and Benjamin Péret in January 1958.