Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The gentle sound of the qin zither is familiar from Chinese classical music, and the instrument itself has an extremely long and storied history. This lavishly illustrated volume focuses attention on the seven important qin zithers, which date from the period between the late Middle Ages and modern times, featured in the Freer Gallery of Art and the Arthur M. Sackler Gallery, the Smithsonian's National Museum of Asian Art. Yang Yuanzheng, one of the leading experts on qins in the world, traces the history of qin instruments, which are currently understood to originate in the Bronze Age, and describes three eras in the development of the qin zither and its cultural environment. He carefully analyzes the construction of the instruments and questions earlier assumptions about their age and origins. Yang's insights, the cultural significance of the qin zithers and the unique nature of the instruments in the Freer and Sackler make this volume essential reading for art historians and music archaeologists, as well as lovers of this instrument itself.