Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the story of Dorothy Elizabeth, a 28-foot schooner. Particularly, it is the story of why to build a traditional wooden sailing vessel that relies on age-old methods and materials, yet also embraces newfangled technologies. But mostly it is the story of the people--a score of craftsmen and craftswomen, friends, and family--who give their skill, advice, support, ingenuity, and time to turn the idea of Dorothy Elizabeth into a graceful, seaworthy reality. You will meet Ralph Stanley of Southwest Harbor, Maine, one of the world's great designers and builders of traditional wooden boats, and a disarmingly plainspoken master craftsman in the maritime Maine tradition. You will meet Mary Chandler Duncan, a poet and the author's wife, soul mate, and first mate. You will meet Nat Wilson, sail maker, who took time out from building topsails for the USS Constitution to build sails for Dorothy Elizabeth. You will meet Frank Luke, neighbor, boatyard owner, all-around helper, and the man who launched Dorothy Elizabeth. And you will meet many other singular people up and down the coast from Portland, Maine, to Lunnenberg, Nova Scotia, and beyond, drawn together by the building of a boat.