
Digitale technologie is alomtegenwoordig in het onderwijs, maar hoe zetten we die doeltreffend in om leerkrachten te ondersteunen en leeruitkomsten te verbeteren? Dit boek verkent die vraag aan de hand van theoretische kaders en empirisch onderzoek. Het onderzoekt de interactie tussen technologie, leerkracht en leerling, en de voorwaarden voor succesvolle integratie in de klaspraktijk. Naast een helder overzicht van wetenschappelijke inzichten biedt het boek ook inspiratie voor wie op zoek is naar zinvolle toepassingen.
Waarom?
Doordachte inzet van digitale leermiddelen versterkt onderwijskwaliteit. Gebaseerd op jarenlange ervaring met onderzoek in basis- en secundair onderwijs. Biedt concrete handvatten voor beleid rond educatieve technologie, gestoeld op theorie en praktijk.Wat?
Relatie tussen technologie en leren Presenteren en verwerken van informatie Oefenen van kennis en vaardigheden Personalisatie Samenwerking Overbruggen van tijd en plaats Ondersteunen van de leraarVoor wie?
Leraren in het basis en secundair/voortgezet onderwijs Schoolleiders en ICT-teams Hogeschool- en universiteitstudenten in delerarenopleiding en lerarenopleidersWe publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.