Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The German classical philologist Rudolf Westphal (1826─92) had originally studied theology at the University of Marburg before turning his attention to comparative linguistics. He learnt Sanskrit and Arabic and took a keen interest in Indo-European languages and Semitic grammar. In the late 1850s and early 1860s he joined his friend and fellow philologist August Rossbach (1823-98) at the University of Breslau (Wroclaw) and later taught at Moscow's Imperial Lyceum. In this 1883 work, he gives an extensive account of melody and rhythm in ancient Greek music. Westphal is full of admiration for the philosopher Aristoxenus (born c.370 BCE), whom he hails as 'the founder of musicology'. Following Aristoxenus' distinction between melody (quality of tone) and rhythm (quantity of tone), Westphal divides his work into two parts that describe and exemplify these components in detail. His multi-volume Theorie der musischen Künste der Hellenen is also reissued in this series.