Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Nursing and technology have been inexorably linked since the beginnings of trained nursing in the United States in the late nineteenth century. Whether or not they thought of the devices they used as technology, nurses have necessarily used a variety of tools, instruments, and machines -- from thermometers to cardiac monitors -- to appraise, treat, and comfort patients. Tracing the relationship between nursing and technology from the 1870s to the present, Margarete Sandelowski argues that technology has helped shape and intensify persistent dilemmas in nursing and that it has both advanced and impeded the development of the profession.
Sandelowski examines key moments in the history of nursing that dramatize the ironies of the nursing-technology relationship. She demonstrates that nurses both embraced and rejected technology in their pursuit of cultural visibility and professional autonomy -- with varying amounts of success.
As one of the domains of female work historically most subject to sex segregation, Sandelowski notes, nursing provides an ideal site in which to examine the interplay of technology and gender.