Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Within popular culture, death is not the end, but instead a space where the dead can exert agency whilst entertaining the consumer. Popular culture enables the dead to be consumed by the living on a mass global scale, actively engaging them with issues of mortality. This book develops the sociological intersectionality between death, the dead and popular culture by examining the agency of the dead. Drawing upon the posthumous careers of the celebrity dead and organ transplantation mythology in popular culture the dead are shown to not be hampered by death but to benefit from the symbolic and economic value they can generate. Meanwhile the fictional dead - the Undead and the dead in crime drama - are conceptualised through morbid sensibility and morbid space to mobilise consumer consideration of mortality and even challenge the public wisdom that contemporary Western society is in death denial and that death is taboo. Death and the dead, within the parameters of popular culture, form a palatable and normative bridge between viewers and mortality, iterating the innate value and hidden depths of popular culture in the study of contemporary society. This book will be of interest to anybody who researches death, popular culture and questions of mortality.