Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Een kunstenaar, een oorlogsverslaggever, een ambtenaar, een oud-minister. Triomf en vernietiging. Onuitgesproken rancune. Een omgeving in ontbinding. Als het ministerschap van Willemijn K. tot een vroegtijdig einde komt, veroorzaakt dit een schokgolf in de familie Reichenbach. Haar publieke vernedering brengt echtgenoot, zoon en dochter naar onontgonnen terrein. Met noodlottige gevolgen. De Reichenbachs, de langverwachte roman van Berend Sommer, is een onweerstaanbaar duister verhaal over eenzaamheid, macht en oorlog. Het is een tour de force die zich uitstrekt van Haagse labyrinten en Zuid-Afrikaanse woestijnen tot aan de grenzen van Europa. In De Reichenbachs beschrijft Berend Sommer het verval van de Nederlandse middenklasse en de tol van de eenentwintigste eeuw op het moderne gezin.
Berend Sommer (1990) is schrijver en historicus. Eerder verschenen van zijn hand de romans Gouden dagen, De onweerstaanbare val van Henri Furet en Duchamp. Een detective. De Reichenbachs is zijn grote roman over Nederland. Sommer woont en werkt in Parijs.
Over Gouden dagen: ‘Berend Sommer neemt zelfgenoegzame mannen op de korrel en dat doet hij goed.’ de Volkskrant
‘Een hilarische kroniek van de wanen die deze tijd kenmerken.’ EW