Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 2007, Arizona artist David Taylor began photographing the monuments that mark the border between Mexico and the United States, aiming to document each of the 276 obelisks installed by the International Boundary Commission following the Mexican/American War. Taylor's documentation is reflective of a survey conducted by the photographer D.R. Payne between 1891 and 1895 under the auspices of the Boundary Commission (now the International Boundary and Water Commission or IBWC). While many people have photographed the border, there has been no full documentation of the monuments in more than 100 years. This volume combines Taylor's series with texts by curator Claire Carter and cultural geographer Daniel Arreola, humanizing a zone in transition in the wake of drug smuggling, immigration debates and a post-9/11 security climate. Monuments exists as a typology, the incongruous obelisks acting as witness to a shifting national identity as expressed through an altered physical terrain.