Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores the interconnections of Dante's Divine Comedy and four modern painters: Nattini, Rauschenberg, Dalmodern painters: Nattini, Rauschenberg, Dalí, and Phillipps. It argues for Dante's painterly vision, and in this context establishes the medieval poet as a pre-Renaissance presence, pointing to his Classical, naturalistic manner of seeing, among other things, the human figure. His optic, Barricelli maintains, is so forceful that it has imposed its anatomical realism on most illustrators from the Renaissance (epitomized by Michelangelo) down to the present. The premise holds through the poetic realism of Nattini, the socio-political expressionism of Rauschenberg, the psychological surrealism and devout religiosity of Dalí, and the pictorial figurative and non-figurative art of Phillipps.