Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1957 lanceerde DAF een nieuwe serie trucks met torpedofront, eerst zonder cabine en vanaf 1958 met cabine. De Amerikaans aandoende torpedos met hun panoramische voorruit waren geliefd, vooral bij de eigen vervoerders. In 1973, na een kortstondige vrijage met International, ontstond de N 2500 torpedofront-serie, die niet aansloeg. De N 2800-torpedos uit 1980 waren wel een groot succes, sterke trucks die vooral in Afrika en het Midden-Oosten goed voldeden. Nadat Jan de Rooy in 1982 met De Neus de rally Parijs-Dakar won, werd de N 2800 ook in Nederland een gewilde zware truck.
In dit boek wordt de historie verteld van dertig jaar stoere neuzen. Van de oertorpedos zijn er circa 8000 geproduceerd, van de N 2500 slechts 8 en van de N 2800-serie circa 800.
Naast technische gegevens bevat het boek vooral illustraties, circa 300 waarvan de helft in kleur.
Dit is deel 8 in de serie DAF-monografieën; andere titels in deze serie zijn: deel 1 - DAF 2600 deel 2 - DAF 7-strepers deel 3 - DAF 2000 DO-serie deel 4 DAF-Aanhangwagenfabriek deel 5 De Dikke DAF-familie deel 6 DAF 6-strepers en opvolgers deel 7 DAF YP 408 en tijdgenoten