Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
George Pattison offers theological reflections on a range of works of art and films which have attracted wide discussion such as Anthony Gormley's 'Angel of the North'. Pattison takes seriously the modernist movement in art and constitutes an argument for its continuing relevance. The book centres on artists active in the mid- to late twentieth century, whose work reflects both the cultural and social crises of that era - Beuys, Rothko, Kiefer, Natkin and film directors such as Bergman and Tarkovksy. The studies are contextualized in broader reflections on modern art that suggest 'the death of God' as a motif that links theology and modern art itself. This enables a Christian theological engagement with works that often appear alien or even hostile to Christian faith. George Pattison takes the secular seriously in its own right, arguing that both secular art and theological reflection are often different but related responses to a common existential situation.