Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Great art is about emotion. In the eighteenth century, and especially for the English stage, critics developed a sensitivity to both the passions of a performance and what they called the transitions between those passions. It was these pivotal transitions, scripted by authors and executed by actors, that could make King Lear beautiful, Hamlet terrifying, Archer hilarious and Zara electrifying. James Harriman-Smith recovers a lost way of appreciating theatre as a set of transitions that produce simultaneously iconic and dynamic spectacles; fascinating moments when anything seems possible. Offering fresh readings and interpretations of Shakespearean and eighteenth-century tragedy, historical acting theory and early character criticism, this volume demonstrates how a concern with transition binds drama to everything, from lyric poetry and Newtonian science, to fine art and sceptical enquiry into the nature of the self.