Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The modem corporation, praised and condemned by thinkers from Weber to Bell and Dahrendorf, is the institution of modern society. Its enormous success has made it our premier social, as well as economic, institution, and modern society is increasingly coming to reflect the social structure, values, priorities, and hierarchies that have evolved within the corporation. So argues John McDermott in Corporate Society, an original and far-reaching analysis of the impact of the modern corporation on contemporary social structure. Combining business history with political insight, McDermott offers a systematic critique of the post-industrial order and the illusions it fosters. He warns against the development of a "post-society industry" in which the corporate order replaces democratic institutions as the primary organizer of social and cultural life, and he argues that the corporation harbors a set of explosive socioeconomic contradictions. The need to confront the challenges of this new order, with its potential for a uniquely modern class conflict, makes Corporate Society a crucial work for teachers and students alike.