Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Birsa millenarian movement in both its political and religion aspects against the background of the disintegrating tribal socio-economic system the latter half of the nineteenth century. In pursuance of the same ends Birsa envisaged, in a larger, political- religious context, a new dispensation to be established through the violent expulsion of all enemies of the tribe, and a society hermetically sealed against outside influences, puritan- cally oriented, nostalgically looking back to its golden past.Birsa's movement aimed at the total reconstruction of the tribal culture. The society of the future was to be woven out of religious warp and political woof: Birsa's religion and Raj, politico-religion ends and means were inseparable. The movement and its leadership was typical of the tribal world of the nineteenth century and cannot and should not be judged by the standards of nationalism and non-violence.