Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From a Critical Social Theory (CST) perspective this work critiques assumptions that the internet brings about consumer empowerment through increased product information, and opportunities to communicate and share knowledge with companies and other consumers. It demonstrates that this assumption derives from the technologically determinist school of Information Systems (IS) thinking which is grounded in the myth that technology per se brings huge benefits, including wealth and empowerment. Illustrating that information systems development traditionally lacks a sense of audience failing to provide what the users want, it suggests that this phenomenon merits more sophisticated consideration of not only the technology, but also of eCommerce providers and users. Drawing on both theories of hermeneutics and semiotics the phenomenon is explored from the perspective of both companies and customers. Vast incongruity in the needs and values of customers and companies exists. Consumer empowerment remains a myth. Ingrained company / customer power relations prevent true empowerment. Companies should listen to consumer experiences and adapt services appropriately.