Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Current work on speech pragmatics and visual thinking calls for a radical reassessment of the problem of obscurity or difficulty in Robert Browning's work. In this innovative study, Bailey reinterprets Browning's life and work in the context of contemporary theories of language and attention, drawn from the cognitive sciences. Specifically, new readings of under-examined historical sources show the extent to which Browning's cognitive and perceptual worlds differed from the norm, aligning him with Victorians like Sir Francis Galton or fellow-artist William Wetmore Story. Exploring how perceptual biases are transformed in the language of the poems, Bailey demonstrates how the cognitive sciences can ground a new biographical practice, drawing attention to such matters as the creative process and the ethics of understanding individuals who think differently. In doing so, she re-energizes debates about this unusual Victorian poet, his later works, and the nature of literary style.