Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cinematic Illusions: Realism, Subjectivity, and the Avant-Garde is a collection of twelve essays arranged around the primordial subject of realism and anti-realism (the experimental or non-representational) in film. The book treats not only the issue of realism versus anti-realism in the cinema, but also a number of subjects related to this issue: sex; violence; the avant-garde; subjective response versus objective creation; and the New American Cinema versus Italian Neorealism and the French New Wave. In sum, Cinematic Illusions treats the subject of illusion from the point of view of the cinema's unsurpassed ability to create not only the illusion of reality, but also the reality of illusion on the silver screen. There are a number of books that treat this subject from an abstract or theoretical point of view. The virtue of Cinematic Illusions is that it treats the subject in actual filmic practice and in highly readable yet at the same time subtly expressive prose. In combination with the subjects listed above, moreover, this collection of essays treats such major film directors as Robert Bresson, Vittorio De Sica, and Michelangelo Antonioni--each of whom, in his own way, confronted the question of what constitutes realism in the cinema.