Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How is God revealed through the life of a human community? Dietrich Bonhoeffer's theological ethics begins from the claim to `Christ existing as community', one of several variations on G.W.F. Hegel's philosophy of religion. David Robinson argues that Bonhoeffer's eclectic use of Hegel's thought, from the socialising notion of `objective Geist' to a trenchant depiction of the `cleaving' mind, should not be obscured by his polemic against Idealism. He also offers close readings of Hegel's texts in order to appraise Bonhoeffer's criticism, particularly the charge of a `docetic' distinction between idea and appearance in Christology. Meanwhile, historical context is provided for Hegel's `deconfessionalisation' of the church vis-a-vis the state and Bonhoeffer's recovery of the ecclesio-political mark of suffering as non-recognition. The author provides a vital enquiry into the social compositions of faith and reason.