Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Chinatown Film Culture provides the first comprehensive account of the emergence of film and moviegoing in the transpacific hub of San Francisco in the early twentieth century. Working with materials previously left in the margins of grand narratives of history, Kim K. Fahlstedt uncovers the complexity of a local entertainment culture that offered spaces where marginalized Chinese Americans experienced and participated in local iterations of modernity. At the same time, this space also fostered a powerful Orientalist aesthetic that would eventually be exported to Hollywood by San Francisco showmen such as Sid Grauman. Instead of primarily focusing on the screen-spectator relationship, Fahlstedt suggests that immigrant audiences' role in the proliferation of cinema as public entertainment in the United States saturated the whole moviegoing experience, from outside on the street to inside the movie theater. By highlighting San Francisco and Chinatown as featured participants rather than bit players, Chinatown Film Culture provides an historical account from the margins, alternative to the more dominant narratives of U.S. film history.