Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dust is everywhere, a perennial presence in the corners of culture. Dust can be deathly (domestic dust is mostly desiccated human skin), deadly (poisonous dust is the product of industry and war) or beautiful (the dusty matte surface of make-up, a light dusting applied by the confectioner, glittering motes caught in a sunbeam). In British English, "dust" is another name for dirt, or matter in the wrong place, implying that it can be moved from one spot to another, but never--as with matter or metaphor--completely eradicated. Cabinet 35 examines dust's ubiquity. Features include Steven Connor on the manifold forms and patterns of magic dust; Brian Dillon on Proust's vacuum cleaner; and Valerie Smith and Matt Mullican on marble dust drawings. Elsewhere in the issue, Steve Reinke catalogues untimely deaths; Helen Polson muses over the fate of lost teeth; Jeff Dolven reviews Conlon Nancarrow's compositions for musical machines; and Margaret Wertheim takes on the mathematical structure known as E8.