Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Levering 2 à 3 werkdagen
Haal af na 1 uur in 1 winkel(s).
.
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Bussiness en ethiek is een pionier op het vlak van bedrijfsethiek in het Nederlandstalige taalgebied;;;Het meest succesvolle boek bedrijfsethiek in de lage landen;;;Niet enkel bruikbaar voor studenten maar voor iedereen die nadenkt over de plaats van de onderneming in onze samenleving;;;Volledig vernieuwde editie met aangepaste, actuele case studies die het boek tot een levendig en tastbaar geheel maken;;;Bedrijfsethiek blijft een zorg zoals de recente financiële crisis of schandalen bij grote bedrijven als Siemens en Volkswagen aantonen Er is meer dan ooit nood aan ethiek in het bedrijfsleven. De recente crisis in de bankwereld heeft de dringendheid hiervan eens te meer bevestigd. Bedrijfsethiek is echter meer dan een kwestie van loze kreten of van morele verontwaardiging. Het vereist het aanleren van analyse instrumenten en van methode van ethisch argumenteren en dit met betrekking tot zowat alle problemen die in een bedrijfscontext aan de orde zijn: rechten en plichten van aandeelhouders, 'corporate governance', reclame, verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van producten, human resources, milieuzorg enz. Al meer dan 15 jaar biedt Business en ethiek in dit verband een denkkader dat ook uitstekend geschikt is als handboek voor een cursus bedrijfsethiek. In het licht van de praktijk en van nieuwe problemen was een derde geheel herziene uitgave noodzakelijk. In deze nieuwe uitgave werd het eerste hoofdstuk volledig herschreven en gecombineerd met het eerste gedeelte van het vroegere tweede hoofdstuk. Op deze wijze krijgt de lezer een veel duidelijker zicht op de verschillende verschijningsvormen van bedrijfsethiek en op de modellen van ethisch argumenteren. Daarbij wordt de deugdenethiek beter geïntegreerd. In het tweede hoofdstuk ligt de klemtoon op de onderneming als organisatie en de diverse aspecten van de organisatie-ethiek. Het derde en vierde hoofdstuk behandelt de marktethiek in het algemeen en het vierde hoofdstuk de eerlijkheid tegenover handelspartners in het bijzonder. In de volgende hoofdstukken, komen naast een grondig herschreven tekst over het milieu en ethisch investeren alle stakeholders aan bod, alsook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming.