• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Business en ethiek

Spelregels voor ethisch ondernemen

Johan Verstraeten, Luc Van Liedekerke
Paperback | Nederlands
€ 29,99
Levering 2 à 3 werkdagen Haal af na 1 uur in 2 winkel(s). .
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Bussiness en ethiek is een pionier op het vlak van bedrijfsethiek in het Nederlandstalige taalgebied;;;Het meest succesvolle boek bedrijfsethiek in de lage landen;;;Niet enkel bruikbaar voor studenten maar voor iedereen die nadenkt over de plaats van de onderneming in onze samenleving;;;Volledig vernieuwde editie met aangepaste, actuele case studies die het boek tot een levendig en tastbaar geheel maken;;;Bedrijfsethiek blijft een zorg zoals de recente financiële crisis of schandalen bij grote bedrijven als Siemens en Volkswagen aantonen Er is meer dan ooit nood aan ethiek in het bedrijfsleven. De recente crisis in de bankwereld heeft de dringendheid hiervan eens te meer bevestigd. Bedrijfsethiek is echter meer dan een kwestie van loze kreten of van morele verontwaardiging. Het vereist het aanleren van analyse instrumenten en van methode van ethisch argumenteren en dit met betrekking tot zowat alle problemen die in een bedrijfscontext aan de orde zijn: rechten en plichten van aandeelhouders, 'corporate governance', reclame, verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van producten, human resources, milieuzorg enz. Al meer dan 15 jaar biedt Business en ethiek in dit verband een denkkader dat ook uitstekend geschikt is als handboek voor een cursus bedrijfsethiek. In het licht van de praktijk en van nieuwe problemen was een derde geheel herziene uitgave noodzakelijk. In deze nieuwe uitgave werd het eerste hoofdstuk volledig herschreven en gecombineerd met het eerste gedeelte van het vroegere tweede hoofdstuk. Op deze wijze krijgt de lezer een veel duidelijker zicht op de verschillende verschijningsvormen van bedrijfsethiek en op de modellen van ethisch argumenteren. Daarbij wordt de deugdenethiek beter geïntegreerd. In het tweede hoofdstuk ligt de klemtoon op de onderneming als organisatie en de diverse aspecten van de organisatie-ethiek. Het derde en vierde hoofdstuk behandelt de marktethiek in het algemeen en het vierde hoofdstuk de eerlijkheid tegenover handelspartners in het bijzonder. In de volgende hoofdstukken, komen naast een grondig herschreven tekst over het milieu en ethisch investeren alle stakeholders aan bod, alsook de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de onderneming.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
280
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789020979244
Verschijningsdatum:
10/07/2008
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Mass market (rack) paperback
Afmetingen:
173 mm x 243 mm
Gewicht:
587 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.