• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Informatica
  4. Software
  5. Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games

Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games

Using Html5, Javascript, and Webgl

Kelvin Sung, Jebediah Pavleas, Fernando Arnez, Jason Pace
Paperback | Engels
€ 91,95
+ 183 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Build Your Own 2D Game Engine and Create Great Web Games teaches you how to develop your own web-based game engine step-by-step, allowing you to create a wide variety of online videogames that can be played in common web browsers. Chapters include examples and projects that gradually increase in complexity while introducing a ground-up design framework, providing you with the foundational concepts needed to build fun and engaging 2D games. By the end of this book you will have created a complete prototype level for a side scrolling action platform game and will be prepared to begin designing additional levels and games of your own.

This book isolates and presents relevant knowledge from software engineering, computer graphics, mathematics, physics, game development, game mechanics, and level design in the context of building a 2D game engine from scratch. The book then derives and analyzes the source code needed to implement thes

e concepts based on HTML5, JavaScript, and WebGL.

After completing the projects you will understand the core-concepts and implementation details of a typical 2D game engine and you will be familiar with a design and prototyping methodology you can use to create game levels and mechanics that are fun and engaging for players. You will gain insights into the many ways software design and creative design must work together to deliver the best game experiences, and you will have access to a versatile 2D game engine that you can expand upon or utilize directly to build your own 2D games that can be played online from anywhere.

- Assists the reader in understanding the core-concepts behind a 2D game engine

- Guides the reader in building a functional game engine based on these concepts

- Lead

s the reader in exploring the interplay between technical design and game experience design

- Teaches the reader how to build their own 2D games that can be played across internet via popular browsers

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
468
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781484209530
Verschijningsdatum:
30/09/2015
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
178 mm x 254 mm
Gewicht:
852 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 183 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Vaderdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Vaderdag
VADERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
VADERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.