Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bibliowicz bakt goddelijk brood voor degenen die zich, gelovig of niet, voeden met literatuur.' – El Spectador
Josué heeft in de Tweede Wereldoorlog in een Russisch werkkamp gezeten. De herinnering aan de bittere kou en de nabije dood achtervolgen hem zijn hele leven, maar met theater en humor weet hij het verdriet op afstand te houden. De tweede keer dat hij gevangen komt te zitten is wanneer hij in Bogotá ontvoerd wordt – zoiets gebeurde geregeld in de joodse wijk. Samuel, de enige zoon die hij heeft met Leah, een joodse vrouw die Auschwitz heeft overleefd, komt terug uit New York om over Josués vrijlating te onder- handelen, bijgestaan door een adviescomité. Samuel brengt lange tijd door in het ‘wonderkabinet’ van zijn vader, wachtend op een telefoontje van de ontvoerders, en denkt daarbij terug aan hun gezinsleven en hoe vooral zijn vader het leven van zijn dierbaren heeft getekend door zowel zijn genialiteit als zijn oorlogstrauma’s.
Met een voorwoord van Arnon Grunberg.
‘Zeggen dat het het verhaal van een ontvoering is, is de roman bagatelliseren. In werkelijkheid is het een werk over de condition humaine.’ – Juan Manuel Roca