Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
It started with a question about the blues: what makes the music of the downtrodden black man so alluring to white middle-class ears? And that's where it gets interesting. Because blues is more than a musical genre: it's a cultural phenomenon that spans several centuries on both sides of the Atlantic, from slavery to Black Lives Matter, from Jan van Riebeeck to Fees Must Fall, from Robert Johnson to Abdullah Ibrahim.
In Blues for the White Man, Fred de Vries looks for answers in America's Deep South, drawing historical parallels with South Africa's experience of colonialism, slavery, racism, civil war, segregation, and protest. Traveling to Atlanta, Memphis, Nashville, New Orleans, and the Mississippi Delta, De Vries speaks to musicians, Black Lives Matter activists, and Trump supporters. He continues the conversation in South Africa, interviewing student protesters, white farmers, and political thought-leaders to develop an understanding of white supremacy and black anger, white fear, and black pain. A fascinating, insightful journey through time and space, Blues for the White Man is a celebration of multiculturalism and a plea for white people to do some 'second line dancing' for a change.