Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Professor Terence Copley]ås new biography of Thomas Arnold combines a study of his life with an examination of Arnold+ås influence as an educator, a theologian and a churchman. Arnold was only a Victorian for five years (he died in 1842) but he has been remembered as a major figure of the age, not least because Lytton Strachey chose him as one of his objects of ridicule and pillory in Eminent Victorians (1918).He stands as a monument to the development of the 19th-century public school system whose influence spread far beyond Britain+ås upper-class. Arnold was the celebrated headmaster of Rugby School and Hughes+ås Tom Brown+ås Schooldays (1857) fixed him in the public imagination.Copley assesses both the uncritical Victorian versions of Arnold+ås life--including Hughes and Dean Stanley+ås original Life--and the sneering assessment of his influence, perpetuated by Strachey, to provide the first rounded portrait of Arnold. In conclusion Copley explores the possible legacy that this great but neglected figure has left to our age.