Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Behavioural Economics

Graham Mallard
Paperback | Engels | The Economy Key Ideas
€ 25,95
+ 51 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The rise of behavioral approaches in economics has been one of most significant developments in the study of economic decision-making in recent years. The increasingly acknowledged failings of standard models of choice to explain economic decisions has prompted economists to incorporate into their analysis psychological insights into individual behavior, such as social cognitive and emotional biases. This book introduces the topic of behavioral economics to a beginning readership, explaining its approach and methodology and assessing its successes and weaknesses.

The book begins by tracing the evolution of the field from its origins in Adam Smith's moral sentiments through the work of Herbert Simon to Daniel Kahneman and Richard Thaler today. The book explores how behavioral economics has advanced our understanding of human preferences including notions of fairness, reciprocity, and inequality aversion, and the mental processes involved in decision making, which vary with the complexity of the decision and the ability of the decision-maker to process the information. The decision-making of individuals within social and economic groups is explored, including financial practitioners and what this can mean for financial markets. Finally the book looks at the ways in which findings from behavioral economics have been used to alter the decisions people make, such as the nudge approach, and the ethics of such persuasion.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
176
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781911116417
Verschijningsdatum:
27/06/2017
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 208 mm
Gewicht:
204 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 51 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.