Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book offers the first sustained argument against the philosophy of Walter Benjamin and his readings of Charles Baudelaire. More broadly, it is also a critique of politicized aesthetics and cultural Marxism, of which Benjamin is a pioneering and emblematic figure. Cristaudo and Beibei argue that Baudelaire was not mistaken in refusing to subject aesthetics to morality and politics. Baudelaire's refusal was based on the recognition that existential matters, such as sickness, evil, death, sexual longing, melancholy, and beauty itself--all themes at the center of his poetry--are by nature intrinsically supra-political. By contrast, Benjamin's faith in political redemption, while breaking with the enlightenment's faith in progress, nevertheless conforms to another core element of faith of the enlightenment, via faith in the ability of morals and politics to liberate humanity. The authors make the case that Benjamin's understanding of politics is severely deficient because it is not sufficiently versed in an understanding of economics or the nature of class interests, and that Marx's own theory of economics is fundamentally deficient and creates an insurmountable problem for those deferring to a future industrial society free from capitalism.