Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Baruch and the Letter of Jeremiah are among the so-called deuterocanonical books of the Bible, part of the larger Catholic biblical canon. Except for a short article in the Women's Bible Commentary, no detailed or comprehensive feminist commentary on these books is available so far. Marie-Theres Wacker reads both books with an approach that is sensitive to gender and identity issues. The book of Baruch--with its reflections on guilt of the fathers, with its transformation of wisdom into the Book of God's commandments, and with its strong symbol of mother and queen Jerusalem--offers a new and creative digest of Torah, writings, and prophets but seems to address primarily learned men. The so-called Letter of Jeremiah is an impressive document that unmasks pseudo-deities but at the same draws sharp lines between the group's identity and the "others," using women of the "others" as boundary markers.