Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In het onderwijs staat meer en meer de totale persoonlijkheidsontwikkeling centraal en niet alleen de louter cognitieve aspecten. Naast kennis verwerven moeten leerlingen/studenten ookkennis kunnen toepassen, leren samenwerken, leren nadenken, leren de eigen oplossings-strategieën verwoorden, ... Dit houdt in dat de evaluatie van de leerlingen/studenten ook nietmeer kan worden beperkt tot het toetsen van de gereproduceerde kennis. Er moet wordenovergestapt van een toetscultuur naar een assessmentcultuur, waarin ook de metacognitieve,de sociale en de dynamisch-affectieve vaardigheden worden geëvalueerd. In dit handboek wordt aangegeven hoe je kan beginnen aan assessment, welke evaluatie-methode(n) het meest geschikt is (zijn) voor jouw onderwijsbehoeften en –visie en hoe jena het evalueren feedback geeft en rapporteert aan derden (ouders, ...).Het is vooral een praktische handleiding, met weinig theoretische concepten maar des te meerconcrete richtlijnen, werkschema’s, verduidelijkende voorbeelden en modellen van werk-bladen.De aan het boek gekoppelde website biedt je de mogelijkheid om evaluatieformulieren eninstrumenten te downloaden en uit te printen voor gebruik in je eigen praktijk.Het handboek is vooral bedoeld voor leerkrachten in het basis-, secundair en hoger onderwijsen voor leraren in opleiding. Het biedt ook interessante informatie en inzichten aan directies,pedagogische begeleiders, opleidingsverantwoordelijken (ook buiten het reguliere onderwijs),beleidsinstanties, e.d.