Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Charlotte Bronte's 1853 novel Villette has been associated with ambiguity because of its open ending. But there are many other aspects relevant to ambiguity. Lucy's ambivalent attitude toward herself and others, her reticence and stylistic idiosyncrasies (such as negations and inversions) as a narrator make the novel a text in which ambiguity is all-pervasive: it is embodied in Lucy Snowe's signature phrase, 'I know not, ' expressive of her existential doubts and questioning attitude toward the world. The study explores the narrator-protagonist's ambivalent attitude toward herself and others, through an analysis of her stylistic idiosyncrasies such as negations and inversions. It moreover focuses on the motif of the oracle as a traditionally ambiguous utterance, and explores its relevance in the context of the generic tradition in which Villette stands. A further central theme is the novel's use of allegories and the interplay of the figurative and literal levels of meaning, imparting an ambiguous quality to the text.