Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hansen argues against prevalent views that the unity formula employed in Gal 3.28, 1 Cor 12.13 and Col 3.11 reflects either a Hellenistic anthropology of ideal androgyny or a modern liberal conception of social equality.
Rather, Hansen contends, attention to function and context demonstrates each epistle's vision of social unity. Insights from ethnic theory elucidate how epistles characterize this unity in terms of a new social identity, and the practices warranted by that identity. Furthermore, Hansen claims that because identity construction is continual, dynamic and discursive, alternate identities (e.g. ethnic, gender, religious, economic) within the new Christian communities, may be seen as influencing one another and may be termed as the collective Christian identity.
Hansen employs theories from Ethnic study as tools for assessing how such overlapping identities persist and interact with one another. His analysis thereby demonstrates that the social unity promoted by this formula opposes cultural dominance by any particular group and, conversely reinforces the persistence of marginal social identities within new communities. The issue is then not one of gender equality, but of the equality that Paul wishes to develop between competing social groups.