Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
From the earliest Puritan displays of piety and rectitude to the present-day epidemic of staged school massacres, the history of America has been characterized by a dual impulse: to cast public event and character as high drama, and to dismiss theater and theatricalization as un-American, even evil. This book rethinks American history as theater, and theater as the ethos and substance of American life, ironically repudiated at every turn by the culture it produces. Beginning with the writings of John Winthrop and others, through the Federalist and "romantic" stages of American cultural life, and into the modern and contemporary periods, Anthony Kubiak finds an America not usually discovered by traditional or materialist approaches to history. He deploys the psychoanalytic theory of Jacques Lacan, the cultural theory of SlavojZizek, and the performance theory of Herbert Blau in an unparalleled reappraisal of dominant American identity, culture, and history. Anthony Kubiak is Associate Professor of English, University of South Florida. He is also author of Stages of Terror: Terrorism, Ideology, and Coercion as Theatre History.