Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Afghan Box Camera' documents a living form of photography in danger of disappearing forever. Known as the kamra-e-faoree ('instant camera'), Afghanistan is one of the last places on earth where it has continued to be used by photographers as a way of making a living. Hand-made out of wood, it is a camera and darkroom in one, and generations of Afghans have had their portraits taken with it, usually for identity documents. Under the Taliban, with the banning of photography, it was even outlawed, forcing photographers to hide or destroy their tools. Spanning decades, from peacetime to war, box camera photography in Afghanistan exists within a more sophisticated photographic history. The same photographers who ply their trade with the humble kamra-e-faoree may also make large format black and white portraits, which are then hand-coloured with exquisite artistry. With the help of dozens of Afghan photographers Afghan Box Camera illustrates the technique and artistry of a previously untold and visually enthralling photographic culture.