Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
L'adolescent comme sujet et l'adolescence comme processus sont présentés dans une approche théorique et clinique de psychologie dynamique. L'ouvrage propose une modélisation de ces deux objets socialement et institutionnellement construits, confrontés à des processus de séparation-différenciation, deuil. Les souffrances psychiques de l'adolescent sont parfois renforcées par les ruptures provoquées par la famille, l'école et les autres institutions. Cette mise en perspective permet de mieux comprendre les symptômes psychopathologiques, le passage à l'acte, le décrochage scolaire, la fugue, la délinquance, l'addiction.Elle structure des dispositifs cliniques et éducatifs pertinents avec le positionnement éthique nécessaire. La clinique des épreuves projectives (Rorschach, Hand Test, Village Imaginaire, TAT) montre sa richesse.