Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Abstract Expressionism was the dominant movement in experimental American painting from the 1940s through the early 1960s. This book is a collection of articles, reviews, and essays that chronicle the critical history of the movement from its inception to the present. Drawing on a range of sources, including newspapers, magazines, and exhibition catalogues, the original debates about the validity of "action painting" are dramatically illustrated. The articles selected for the volume include classic statements from the most influential and prolific critics, including Clement Greenberg, Harold Rosenberg, and Hilton Kramer. The editors have also included contributions of iconoclasts from the 1950s and 1960s such as Leon Golub and John Canaday to suggest the full range of critical discussion. Six representative artists are the subject of extended sections that include biographical chronologies, reviews, and the artists' own comments: Willem de Kooning, Adolph Gottlieb, Franz Kline, Barnett Newman, Jackson Pollock, and Mark Rothko.