Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Face generation plays an important role in designing video games, virtual reality and other entertainment applications. Also face image generation from the description of eye-witness is an important step in criminal identification. As per normal human practice, a face is described using textual description involving adjectives and/or some physical properties of its constituent components (the eyes, nose, lips etc.). The standard practise of face image generation is to employ an artist who creates the face images from the textual description. However, an artist with this peculiar expertise is generally rare and the drawn face images may not satisfy the eye-witness/descriptor. This process is very time consuming too. Again the artist draws according to his/her own realization for the textual description and the descriptor, who does not have any experience with paints and brushes can not interact with drawing process. All these limitations of a human artist call for development of an automatic face generation system and this necessity has inspired and initiated research activities in the area of face generation from human-like description and this is the main objective of this work