Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the most charismatic feature films of the New Wave, A Bout de souffle (1960) has retained its appeal not only as the emphatic statement of a generational break with tradition, but also as Godard's earliest rendition of a set of thematic and stylistic motifs that would become his trademark. A Bout de souffle is now a cult film, propelled in part by the memorable coupling of its leading actors, Jean-Paul Belmondo and Jean Seberg, whose story on screen seemed to portray the troubled love affair between French cinema and Hollywood. In this original guide to the film, Ramona Fotiade analyses in depth its production and reception, as well as its mise-en-scene and editing. She situates A Bout de souffle in relation to Godard's filmography and critical writings up to 1960, focusing on a narrative and visual discourse that is now identified with a distinctive strand in postmodern French cinema. She also explores the impact of Godard's early counter-narrative and visual strategies on the independent American filmmakers and the French Cinema du Look during the 1980s and 1990s.