Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het werk van de intern begeleider heeft veel verschillende invalshoeken en wordt op scholen op diverse manieren vormgegeven. Deze geheel vernieuwde beroepsstandaard geeft een ‘gezicht’ aan die diversiteit van taken en biedt tegelijkertijd een kader voor het werk van de intern begeleider.
Op steeds meer scholen ontwikkelt de rol van de intern begeleider zich in de richting van kwaliteitscoördinator; de focus op het stimuleren en coördineren van de onderwijskwaliteit neemt toe. De intern begeleider als kwaliteitscoördinator heeft een sleutelpositie in het team. De kwaliteitscoördinator heeft geen beoordelende rol, maar werkt vanuit vertrouwen om ‘de goede dingen te doen voor leerlingen’.
Deze beroepsstandaard geeft niet alleen duidelijkheid over de taken en verantwoordelijkheden van de ib’er als kwaliteitscoördinator, maar beschrijft ook de bijbehorende competenties en kwaliteitseisen. Daarnaast is er aandacht voor de ethische aspecten, die voor het dagelijks handelen van belang zijn. Tot slot is er een functiereeks met daarin voorbeeld-functieprofielen opgenomen.