Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a chapter from Alex Ross’s groundbreaking history of twentieth-century classical music, ‘The Rest is Noise’. Further extracts are available as digital shorts, accompanying the London Southbank festival programme.The Cold War breaks out and music explodes into a pandemonium of revolutions, counterrevolutions, theories, polemics, alliances,and party splits. The language of modern music is reinvented. This short ebook looks at some of the extraordinary compositions of this period.Now a major festival running throughout 2013 at London’s Southbank, The Rest is Noise is an intricate commentary not just on the sounds that defined the century, but on art’s troublesome dance with politics, social and cultural change.Alex Ross is the New Yorker’s music critic, and the winner of the Guardian First Book Award and the National Book Critics Circle Award for The Rest is Noise, which was also shortlisted for the Samuel Johnson and Pulitzer prizes for non-fiction.