Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The T&T Clark Handbook of Jesus and Film introduces postgraduate readers to the critical field of Jesus and/on film. The bulk of biblical films feature Jesus, as protagonist, in cameo, or as a looming background presence or pattern. The handbook assesses the field in light of the work of important biblical film critics including chapters from the leading voices in the field and showcasing the diversity of work done by scholars in the field. Movies discussed include The Passion of the Christ, The King of Kings, Jesus of Nazareth, Monty Python's Life of Brian, Son of Man, and Mary Magdalene.
The chapters range across two broad areas: 1) Jesus films, understood broadly as filmed passion plays, other relocations of Jesus, historical Jesus treatments, and Jesus adjacent cinema (privileging invented characters or "minor" gospel characters); and 2) other cinematic Jesuses, including followers who imitate Jesus devotionally or aesthetically, (Christian) Christ figures, antichrists, yet other messiahs, and competing Jesuses in a pluralist world. As one leaves the confines of Christian theology, the question of what a film or interpreter is doing with Jesus or Christ becomes something to be determined, not necessarily something traditional.