Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the extraordinary life of Frank "Toronto" Prewett and the history of trauma, literary expression, and the power of self-representation after WWI.
Joy Porter sheds new light on how the First World War affected the Canadian poet, and how war-induced trauma or "shell-shock" caused him to pretend to be an indigenous North American. Porter investigates his influence of, and acceptance by, some of the most significant literary figures of the time, including Siegfried Sassoon, Edmund Blunden, Wilfred Owen and Robert Graves.
In doing so, Porter skillfully connects a number of historiographies that usually exist in isolation from one another and rarely meet. By bringing together a history of the WWI era, early twentieth century history, Native American history, the history of literature, and the history of class Porter expertly crafts a valuable contribution to the field.